Multi Informatikai Kft. | info@multi.hu | Tel: +36 1 209-55-58
A vállalkozás motorja: CRM Apolló
CRM = Customer Relationship Management
„Az ügyfelet középpontba helyező vállalati filozófia informatikai eszközökkel való támogatása.
Egy központi ügyféladatbázist kialakítva minden szempontból meg kell/lehet ismerni az ügyfelek
igényeit, jellemzőit, így azok jobb kiszolgálásban részesülhetnek.”
Egy vállalkozás célja, hogy termékeket értékesítsen ill. szolgáltatásokat nyújtson ügyfeleinek. Nagyon sokan ugyanazt a
terméket forgalmazzák, ugyanazt a szolgáltatást nyújtják. A konkurenciát csak az odaadó, vevőközpontú munkával tudjuk
megelőzni. Sok erőfeszítésbe kerül egy ügyfél megszerzése, de legalább annyi energiát kell fordítani meglévő ügyfeleink
megtartására is.
Manapság a társaságok munkatársai a napi feladat elvégzéséhez (az ügyviteli rendszeren kívül) egy szövegszerkesztőt,
egy táblázatkezelőt és egy levelező programot használnak. Egyre többen ismerik fel, hogy az információ birtoklása, szakszerű
felhasználása egyenlő a hatalommal. Meg kell becsülnünk az ügyfeleket, a velük kapcsolatos információkat – mint az orvosok a
korlapokat – össze kell gyűjtenünk. Mielőtt egy ügyféllel felvesszük a kapcsolatot, megnézhetjük milyen események történtek a
múltban, mikor és mire költötték a pénzüket nálunk (és mire nem). Ha a vevő érzi, hogy fontos nekünk, a jövőben is stabil
vásárlónk marad.
A CRM rendszerek három területet fednek le:
- marketing munka
- értékesítés
- ügyfélszolgálat
Két fajta CRM rendszert ismerünk. Az egyik, amelyiket független rendszerként készítettek, a másik, amely össze van
kapcsolva a tényadatokat hordozó (ERP) ügyviteli programmal.
A Multi Informatikai Kft két fajta CRM rendszert fejlesztett ki. Az egyik egy általános, mindenki számára használható, a
cég sajátságos működése szerint kiegészíthető rendszer. A másik az „ágazati CRM rendszer”, ami egy-egy olyan szakterületet fed
le, mint közüzemi számlázás, irodaház és bevásárlóközpont üzemeltetés, szállítmányozás ....
Marketing
A CRM-Apolló rendszer az ügyfeleket két külön csoportként kezeli. Az első a már üzleti kapcsolatban álló partnerek, a
másik – reményeink szerint - a leendő vevők.
Számtalan, a célpiacunknak is megfelelő vállalkozások adatait tartalmazó adatállományt vásárolhatunk. A CRM Apolló
rendszer képes ezen adatokat beolvasni és feldolgozni.
A marketing cd-k hátrányai, hogy kevés adatot tartalmaznak és azok nem időállóak. Szerencsére az adatoknál gyakran
találkozunk a társaságok web címével.
Minden magára adó vállalkozás az interneten szeretné bemutatni tevékenységét, hogy ezzel ő is vevőt szerezzen magának.
Ezt ki lehet használni! Meglátogatva web helyüket, amennyiben potenciális vevőt vélünk felfedezni bennük, akkor
telefonálhatunk, faxot ill. e-mailt küldhetünk nekik. (A web-en megtalálhatjuk az aktuális elérthetőségeket is.) A CRM Apolló
rendszer körlevelével egyszerre több társaságot is megszólíthatunk.
A marketing partnerrel kapcsolatos eseményeket (feljegyzés), feladatokat és dokumentumokat hozzájuk csatolhatjuk, így
mindig pontos képet kapunk a kapcsolatunkról, nem felejtjük el a kapcsolat folytatásához tervezett lépéseinket. Sikeres
kapcsolatfelvétel esetén a marketing ügyféltörzsből áthelyezhetünk adatokat az üzleti ügyféltörzsbe.
Értékesítés
A társaságok működése nem öncélú, hanem a profitszerzés a cél. A működés középpontjában a vevőnek kell állni, aki
megveszi a termékeket, aki igénybe veszi a szolgáltatásokat. A CRM Apolló rendszerrel az ügyfelekkel történt eseményeket
(telefonbeszélgetés, levelezés, megbeszélések, …) naplózhatjuk, a szerződéseket, a feladatokat, a keletkezett dokumentumokat a
vevőkhöz rendelhetjük. Figyelni lehet vele a vevők változó igényeit, figyelmeztet bennünket a lemorzsolódó, az elveszett, vagy az
elhanyagolt vevőkre. A VIP partnerek is kiemelt kapcsolattarást igényelnek, hiszen a profit nagy részét ők hozzák.
Marketing szakemberek szerint, azok a vevők, akiket három havonta nem szólítanak meg (személyesen, telefonon), előbb-utóbb
elmaradoznak. A CRM Apolló rendszerrel összeállíthatunk egy kérdőívet, amelyet vevőlátogatás alkalmából feltehetnek az
üzletkötőink, melyet kiértékelhetünk.
Szerződések
Nyilvántarthatjuk a vevői és a szállítói szerződéseket és az ezeket összefogó keretszerződéseket is.
A CRM Apolló rendszerrel jelenleg két típusú szerződést vehetünk fel (igény esetén kiegészítjük más fajtákkal is):
- egyedi szerződések, amely egy célfeladat ellátására kötöttünk
- egy folyamatos feladat elvégzésére, pl. rendszerfelügyelet
Az egyedi szerződések általában több részfeladatból állnak. Ezek leírására, határidejére, vállalási összegére, a teljesítés
nyomkövetésére is lehetőséget biztosítunk.
A folyamatos teljesítésű szerződéseknél felvihetjük a rendszeres havi díjakat és az eseti munkavégzés paramétereit. Az elvégzett
munka igazolt munkalapjai a számlázás alapját képezi.
A CRM Apolló rendszerrel - akár a korábban bevitt etalon dokumentumokat felhasználva – elkészíthetjük a szerződés szövegét. Az
aláírt szerződés hozzácsatolható a szerződéshez. A szerződéskötés folyamán keletkezett feljegyzések, faladatok ugyancsak részei a
szerződés-nyilvántartásnak.
Számlát egy-egy szerződésre is készíthetünk, de az automatikus számlázás nagytömegben állítja elő az esedékes számlákat.
A CRM Apolló rendszerrel elemezhetjük a szerződésállományunkat tárgyuk, határidejük, felelősük, … szerint.
Feladatok
A CRM Apolló rendszerrel két szintű mapparendszerben, hozzáférési jogosultságok megadásával nyilvántarthatjuk akár az általunk
készített, akár a kapott dokumentumokat. Ezeket hozzárendelhetjük ügyfelekhez, szerződésekhez, munkatársakhoz, így ezek
elérhetőek a fenti helyeken is. A CRM Apolló rendszer olvassa az OUTLOOK rendszer kimenő és bejövő leveleit, válaszolhatunk
rá, hozzá rendelhetjük az ügyfelekhez, szerződésekhez, feladatokat írhatunk elő.
Elemzések
A CRM Apolló rendszer az ügyviteli program adatait felhasználva számtalan elemzést készít, amely segíti a napi munkákat,
nélkülözhetetlenek az üzleti döntések meghozatalához.
Az Ön igényére szabjuk!
A CRM Apolló rendszert úgy fejlesztettük, hogy a leggyakrabban felmerült általános igényeket elégítse ki. A program
valamennyi modulját elláttunk csatlakozás pontokkal.
Kérésükre elkészítjük a saját munkafolyamataikhoz a szükséges fejlesztéseket, amelyek – a csatlakozási pontokhoz
illesztve - szerves részét képezhetik a CRM Apolló rendszernek.
Egy szoftver, amely Önnel gondolkodik.