Multi Informatikai Kft. | info@multi.hu | Tel: +36 1 209-55-58
Egy szoftver, amely Önnel gondolkodik.
A
hatékony
kintlévőség-kezelés
minden
vállalkozás
számára
szükséges,
ahol
rendszeresen
előfordul
késedelmes
fizetés.
Ez
a
munka
a
fizetési
határidő
lejártát
követő
napon
kezdőik,
a
fizetési
felszólító
levelek,
telefonos
és
személyes
megkeresés
eszközeivel.
Amennyiben
ennek
során
érzékelhető,
hogy
az
adós
döntése
szerint
vagy
gazdasági
lehetőségei
alapján
nem
valószínűsíthető
a
követelésünk
kiegyenlítése,
akkor
jogi
eljárást
kell
kezdeményezni.
A
peres
eljárás jogszerűsége érdekében jogászt is be kell vonni az ügyintézésbe.
Az APOLLO Integrált Ügyviteli Rendszer kintlévőség–kezelő modul célja az eljárásba bevont ügyek elvégzett
lépéseinek, elkövetkező feladatainak, és a különféle határidejének nyilvántartása.
A főmenü (melyet az alábbi ábrán látunk) rendszerezi a kintlévőségkezeléssel kapcsolatos feladatokat.
A paraméterekben meghatározhatjuk a modullban rögzítendő számlák induló sorszámait és a létrehozott, vagy
csatolt dokumentumok útvonalát. Személyhez köthetjük a különféle adatok írásának, olvasásának, törlésének
jogait.
A törzsadatok egyik csoportják a következők alkotják
a partnerek, bírók, csődbíróságok, végrehajtók, felszámolók és végelszámolók adatai,
feladatok, dokumentumok, események típusai, és dokumentum minták,
A törzsadatok másik csoportjába tartoznak:
az ítélet típusok, valamint a megitélt összegek jogcímei, és a
hozzájuk kapcsolt vevőszámlák besorolásai és főkönyvi számai,
a fizetési meghagyás, kereset állapota,
a végrehajtási eljárás kezelése, lezárásának oka,
a végrehajtási eljárás költségeinek tipusai, és a
velük kapcsolatos kimenő számlák és/vagy bejövő számlák besorolásai és főkönyvi számai,
a végrehajtás – letiltás vagy a felszámolási eljárás típusai, állapota,
a lezárás okai, és a perbevonás okai.
A törzsadatok felépítésével igényeink szerinti részletezettséggel, gyorsan, pontosan és hatékonyan tudjuk követni
a peres ügyek folyamatát.
Egy-egy peres ügyet egy-egy „ A K T A ” képvisel. Az aktákat keletkezésük sorrendjében sorszámozzuk. Az
„Akta” minden olyan adatot tartalmaz, mely a követeléskezelés szempontjából releváns. Ezért tartalmazza az
eljárásban résztvevőket, a perbevontakat, a kapcsolódó számlákat és minden eseményt, megtett intézkedést,
csatolt dokumentumot, ami a munkánk során rögzítettünk. A megfelelő eredmény érdekében minden kapcsolódó
adatot naprakészen és pontosan kell rögzíteni.
A rendszerben új AKTA-kat nyithatunk, karbantarthatjuk annak adatait, kereshetünk az AKTA számára, az adós
nevére, a kapcsolódó fizetési meghagyás, kereset adataira.
A fizetési meghagyáshoz vagy keresethez kapcsolhatjuk az adós vevőszámláit. Az adatok karbantartásával
követhetjük a kintlévőség kezelés lépéseit. A megítélt összegeket jogcím szerint tartjuk nyilván. Az ítélet alapján
számlák megbontásával külön csoportosíthatjuk követeléseinket
A végrehajtási eljárásnál lehetőség van a behajtás várható költségeinek rögzítésére, annak adósunkkal szembeni
követelésként, illetve a végrehajtást, behajtást végzővel szembeni fizetési kötelezettségként történő előírására.
Felszámolás esetén az eljárás adatait kell rögzítenünk.
Megfelelő szervezés és inegráltság esetén a kintlévőség kezeléssel kapcsolatos követelések és kötelezettségek
összegeit a könyvelési rendszer részére átadhatjuk.
A munka során feladatok keletkeznek. Rendszerünk ezeket a feladatokat, a hozzájuk tartozó határidőket és
felelősöket, valamint annak készültségét nyilvántartja.
A dokumentumok kezeléséhez is segítséget nyújtunk a „minta” dokumentumok automatikus kitöltésével, a csatolt
vagy szkennelt dokumentumok újranyomtathatóságával.
A kintlévőség-kezelés eredményességének mérése érdekében kimutatások készülnek a peres ügyekről, a
keresetekről és fizetési meghagyásokról, tárgyalásokról, végrehajtási eljárásokról, a megitélt összegekről,
felszámolási eljárásról.