Visual Apolló vállalatirányítási rendszer
Multi Informatikai Kft. | info@multi.hu | Tel: +36 1 209-55-58

Egy szoftver, amely Önnel gondolkodik.

Készletgazdálkodási rendszer
Egy kereskedelmi rendszer tökéletes működése a törzsadatokon múlik Az Apolló rendszerben cikket rendkívül sok információval ruházhatjuk fel, melyek közül hadd emeljük ki a beszállítói információkat, a cikkenkénti több mértékegységet (gyűjtő vonalkód kezelésével együtt), rendelés kapcsolatos információkat, minimum, maximum készletszinteket, a jövedéki termék, a környezetvédelmi termékdíj speciális adatait. Ötfajta listaárával, 25 fajta engedménnyel, igény szerinti egyedi áraival az Apolló rendszer rugalmasan megfelel az árpolitikák szabad kialakításának. Cikkenként ill. áruforgalmi típusonként megadhatjuk a könyvelési adatokat, ezzel automatikusan könyveli a készletmozgásokat. A rendszerben fogadhatjuk a vevői megrendeléseket az internetes kereskedelmi rendszerből (B2B, B2C) vagy manuálisan is felvehetjük azokat. A készleten lévő megrendelt termék lefoglalhatjuk a vevőnek, ha nincs, akkor átadhatjuk a vevői igényt a szállítói rendelés-nyilvántartásnak, amit kiegészíthetünk a raktárra történő rendeléseinkkel. Mindkét rendelés-nyilvántartás végigköveti a rendelés valamennyi fázisát, a kimenő leveleket elkészíti és faxon, e-mail-en elküldi a partnernek. A bejövő dokumentumokat szkennerrel hozzáfűzhetjük a nyilvántartáshoz, bármikor képernyőn megnézhetjük őket. Bevételezhetjük az árukat a szállítótól, a konkrét vevői rendelésre érkezetteket (automatikusan) lefoglalhatjuk. A Visual Apolló rendszer az alap-, és segédanyagok, kereskedelmi áruk adatait közt nyilvántartja a beszerzéssel kapcsolatos információkat: kik a beszállítók, mennyiért, milyen szállítási és fizetési határidővel szállítanak. A rendszerrel a gyártáshoz, a folyamatos értékesítéshez szükséges cikkeket megrendelhetjük a szállítótól úgy, hogy azzal valamennyi fázist lekezelhetjük: árajánlatkérés és fogadás, megrendelésküldés, rendelés-visszaigazolás fogadása, szállítási megbízás, bevételezés. A kimenő levelek magyar, angol, német, olasz, francia nyelven is elkészíthetők. Az importból történő beszerzések során a készlet-könyvelésben mindig nagy gondot okoz az utólag érkező áruszámla, vámhatározat, szállítási költség számla, illetve egyéb, a beszerzési árba beletartozó költségszámla. Ezeket az utólag érkező költségeket fel kell osztani a már felhasznált, értékesített, illetve a még raktárban maradt készletekre. Ezt a Visual Apolló egy gombnyomással megoldja: a megfelelő értékeket az utolsó bizonylat megérkezésekor felosztja a készletekre, illetve lekönyveli a már felhasznált készletekre jutó költséget. Az értékesítés történhet közvetlenül számlázással (akár rendelésre akár anélkül), vagy kiszállíthatjuk az árut szállítólevéllel, majd áruátvétel után - akár több szállítólevelet egyszerre - számlát készíthetünk belőle. A program képes számtalan raktár kezelésére, melyek között mozgathatjuk áruinkat. Igény szerint direkt módon is (selejtezés, minta) megváltoztathatjuk készleteinket, kezeli az áfa raktárak, a bizományba adott és a bizományba kapott készleteket is. A STORE modul kimutatásaival pontos képet kaphatunk készleteinkről, azok változásáról, ABC elemzésével korábbi időszak adataival vethetjük össze jelen időszak adatait. A legfontosabb kimutatások az alábbiak: Raktárforgalmi jelentés Összesített forgalmi jelentés Beszerzési statisztika Értékesítési statisztika A legjobb… (termék, vevő, szállító, …) ABC termék és vevőelemzés Elfekvő készletek A modul menü-rendszere az áru fizikai útja követéséhez szükséges funkciókat tartalmazza, használata pedig néhány óra alatt elsajátítható.

Termelésirányító és készletgazdálkodási modul

A termelő cégek számára készülő rendszernek magában kell foglalnia mindazon funkciókat, amelyeket az előző pontban leírt kereskedelmi rendszer, hiszen az alapanyagokat ugyanúgy be kell szerezniük, a készterméket pedig értékesíteniük kell. Sok esetben a termelő cégek felvállalják a társcégeik termékeinek értékesítését is. A fentiek miatt a Termelésirányító és készletgazdálkodási rendszer a kereskedelmi rendszere épülve a következő funkcióval egészíti ki azt: Minőségellenőrzés Azon termékek (alapanyagok, alkatrészek, ill. kereskedő cég esetében áruk), melyeknek minőségét a gyártás megkezdése előtt ellenőrizni kell, egy „karantén” raktárba kerülnek. A bevizsgálás után pedig átkerülnek a megfelelő alapanyag-, alkatrész- vagy áru-raktárba. Gyártási folyamatok Nyilvántarthatjuk a humán és gépi erőforrásainkat (szakképzettség/típus, előfordulás, darabszám). Megadhatjuk a gyártási folyamatok leírását: az anyagszükségletet, a gépi- és humán erőforrás-igényt és az időigényt. Kapcsolódó folyamatok esetén hasonló módon megadhatjuk a félkész termékek előállításának leírását is. A gyártási folyamat anyagszükségletében szerepelhet félkész termék is, melyek az anyagszükségletek között szerepelhetnek az alapanyagok mellett. Gyártás- tervezésekor a rendszer ellenőrzi, hogy van-e raktáron a szükséges félkész- termék, s ha nincs, akkor rendelkezik annak legyártásáról is. Előkalkuláció A gyártáshoz szükséges anyagok beszerzési értékeit „ismeri” a rendszer. Megadhatjuk a humán és gépi erőforrások, az általános költségek gyártási egységre vonatkoztatott egységárait, melyből előkalkuláció elkészíthető. Gyártás A vevői rendelésből fogadja a megrendelt termékeket szállítási határidő szerint, mely kiegészíthető az esetleges raktárra történő gyártáshoz szükséges rendelésekkel. Az igény alapján a gyártási folyamatok ismeretében elkészíthetjük a termelési tervet. A program a hiányzó alapanyagok listáját átadja az anyagbeszerzésnek. A gyártás befejezésekor - a normák alapján csökkenti az alap- és segédanyagok készleteit, s a késztermékeket raktári nyilvántartásba veszi. Az azonosításhoz szükséges dokumentumokat - vonalkóddal vagy a nélkül, doboz, raklap azonosítóval - elkészíti a rendszer. Utókalkuláció A gyártási folyamat befejeztével a ténylegesen felmerült költségekről utókalkulációt végezhetünk. Késztermékek értékesítése A késztermékeket rendelés-nyilvántartás szerint a kialkudott klauzák alapján („a vevő jön a termékért”, „a szállítást kért” és így tovább) értékesíthetjük. A raktári kiadáshoz (kapujegy), szállításhoz, késztermék átadáshoz szükséges szállítóleveleket kinyomtatja a rendszer. A szállítólevelek alapján automatikusan elkészíthetjük a számlákat, melyek adatai automatikusan átadódnak a pénzügyi, a könyvelési és az áfa- nyilvántartási rendszernek. Üzemi karbantartás A Visual Apolló ezen funkciója segítségével a gépek karbantartásait ütemezhetjük, s regisztrálhatjuk az elvégzett karbantartásokat, melyek költségeit figyelembe vesszük az elő-, illetve utókalkulációban. Kimutatások, elemzések A Visual Apolló kimutatásai, elemzései segítségével tételesen és összesítve is ellenőrizhetjük a készletek változásait, az aktuális és az elfekvő készletek. ABC elemzésével pedig az adott időszakot összevethetjük az előző év hasonló időszakával. A „Termelésirányítási és készletgazdálkodási modul” szerves része a Visual Apolló rendszernek. A cikkek mozgásainak adatai (beszerzés, gyártás, értékesítés) automatikusan, valós időben letárolódnak a pénzügyi, a könyvelési és az áfa-nyilvántartási rendszerben. A Visual Apolló általános rendszer, így mind a vegyiparban, textiliparban, élelmiszer-iparban, elektronikai gyártásban, mind pedig további iparágakban egyaránt használható.

Kiskereskedelmi értékesítés modul

A Visual Apolló rendszer képes együttműködni NAV engedélyes online pénztárgépekkel.

Webáruház (e-Apolló)

Az internet közelebb hozza a terméket a vevőhöz. Nem csak az üzlet nyitva tartása alatt, hanem a nap 24 órájában bárki, bárhol megnézheti a kínálatot, és rendelhet közülük. Az Apolló rendszer internetes áruházi rendszere az e-Apolló rendszer, amelynek feladata: tájékoztassa a vevőket termékekről, árakról, akciókról vevők megrendelhessék a kívánt terméket vevők tájékoztatást kapjanak a rendelésük állásáról, egyéb őket érintő (pl. rendelések állásáról, számlákról) kérdésekről Az e-Apolló rendszerrel összehangolhatjuk több, egymással nem konkuráló kereskedelmi egységek értékesítését, ezzel megoszthatjuk a marketing- és üzemeltetési költséget. Az e-Apolló rendszer grafikája alkalmazkodik a cég arculatához, menürendszere az felhasználó kívánsága szerint építhető fel. Az e-Apolló rendszer szorosan illeszkedik az Apolló kereskedelmi és készletgazdálkodási rendszerhez, de attól függetlenül, más rendszerekkel is összekapcsolható. Az e-Apolló rendszerrel nem csak a lakosságot szolgálhatjuk ki, hanem bejelentkezési mechanizmusa ki is zárhatja őket. Ebben az esetben a törzsvevők, a viszonteladók számára nyújthatunk naprakész információt. Fogadhatjuk megrendelésüket, amely automatikusan bekerül a kereskedelmi rendszer rendelés- nyilvántartásába. Ezzel is pontosíthatjuk, költségkímélőbbé tehetjük az adminisztrációt.
· · · · · · · · · ·